ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΙΤΑΛΙΑ

DSC077906 Ιουλίου ,μαζί με το Χρήστο ,ξεκινήσαμε για ένα ταξιδάκι αναψυχής στη βόρεια Ιταλία.Πολλές φορές στο παρελθόν είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ιταλίας και μου άρεσε αρκετά.
Αρχικός στόχος ήταν το Chamonix με σκοπό να κάνουμε ορειβασία και ποδήλατο στο Λευκό Ορος Mt Bianco.Αλλά τα σχέδιά μας στην πορεία άλλαξαν.
Την πρώτη ημέρα βγήκαμε κατά της 4 από το πλοίο στην Αγκόνα και γύρω στις 11 το βράδυ είμασταν στην περιοχή του Courmayer.Εκείνη την ημέρα στη συγκεκριμένη περιοχή έβρεχε και είχε και ομίχλη.Έτσι αποφασίσαμε να κοιμηθούμε σε ένα ξενοδοχείο στο Courmayer και την επόμενη ημέρα να περάσουμε το τούνελ που διασχίζει το λευκό όρος.
Το ξενοδοχείο ήταν πολύ καλό αλλά ακριβό.Ετσι είναι πάντα τα καλά είναι και ακριβά.Δώσαμε 90 ε για μια βραδιά.Το πρωί όταν ξυπνήσαμε είδαμε πως από τη μεριά του Chamonix υπήρχε καταχνιά και μαυρίλα ενώ στο Courmayer και σ όλη την ιταλική περιοχή είχε υπέροχο ήλιο.Έτσι έριξα την ιδέα να κατευθυνθούμε προς Gran paradisso.
Το Gran Paradisso είναι ένας δρυμός ή πάρκο -τεράστιο-.Μάλιστα ήταν το πρώτο πάρκο που έγινε στην Ιταλία.Αφού δεν έχουμε πεζοπορήσει σ αυτή την περιοχή δεν πάμε;
Κατευθυνθήκαμε προς την κοιλάδα cogne. Aκολουθήσαμε δηλαδή το δρόμο Courmayer-Morgex-st pierre-Vieyes-Cocgne-Lillaz.Μαγευτική διαδρομή μέσα από βουνά καταπράσινα με καταράκτες και λίμνες.Νερό να ρέει από παντού.Εμείς κατασκηνώσαμε στο Lillaz.Στην περιοχή υπάρχουν αρκετά camping οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα διαμονής.
Στο Llilaz μείναμε 7 ημέρες .Ορειβασία και ποδήλατο.Λιώσαμε.
Μια πολύ όμορφη διαδρομή ορειβατική είναι ο γύρος της λίμνης Loie .Από το Lillaz (1617m) ακολουθούμε το μονοπάτι προς λίμνη Loie η οποία βρίσκεται στα 2.346 μ.Από εδώ κατευθυνόμαστε προς καταφύγιο Bardoney 2.224μ υψόμετρο κατευθυνόμαστε προς Lillaz ακολουθώντας το ποταμό Urtier (torrent urttier).Διαδρομή μαγευτική με ποτάμι,λίμνη,χιόνια και υπέροχη θέα προς λευκό όρος.
Να τι έγραψε στο ημερολόγιό του ο Χρήστος για τη διαδρομή:

Ξεκινήσαμε από το lillaz και ακολουθήσαμε το μονοπάτι 12.Αυτό οδηγούσε σε μια λίμνη με υψόμετρο 2.349μ.το μονοπάτι ήταν ανηφορικό χωρίς καθόλου ίσιωμα.Πέτρες βρίσκονταν μπροστά στο δρόμο μας.Περάσαμε ένα μεγάλο καταρράκτη και έπειτα ακολουθήσαμε μικρά καταρρακτάκια και ρυάκια.ο καιρός ήταν ζεστός.Μετά από 1.30 ώρα περπάτημα βρεθήκαμε σε ένα ξέφωτο όπου περάσαμε από παγετώνα.Μετά από εκεί βρεθήκαμε στον τελικό προορισμό μας στη λίμνη loille.Σε ένα σημείο σταματήσαμε να φάμε και να θαυμάσουμε τη θέα.Μετά πήγαμε προς τα πάνω προς Barney το οποίο οδηγούσε προς lillaz……..

Αρκετά μονοπάτια και αρκετός κόσμος.Με ποδήλατα με τα πόδια ,τρέχοντας.Είναι εντυπωσιακό το ενδιαφέρον για τον αθλητισμό.Έβλεπες ηλικιωμένους με σακίδια να προσπαθούν να ανέβουν δύσκολα βουνά  ,ζευγάρια να κάνουν πικ-νικ στη μέση του πουθενά,πολλούς να τρέχουν στα μονοπάτια ,άλλους να προσπαθούν να τα ανέβουν με το ποδήλατό τους.Εκπληκτικό.Τελείως αντίθετο με την ελληνική πραγματικότητα.

Δεν υπάρχουν προβλήματα;Όπου υπάρχει άνθρωπος υπάρχουν και χιλιάδες προβλήματα αλλά βλέπεις τους ανθρώπους πιό ήρεμους και περισσότερο χαλαρούς.Εμάς μας έβαλαν για τα καλά στην πρίζα!

Σ αυτή την κοιλάδα κάτσαμε 7 ημέρες και ήταν όλες ηλιόλουστες.Αφού εξερευνήσαμε αυτή την κοιλάδα δεν πάμε να δούμε και τη διπλανή για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη αλλά και αν μπορούμε να ανέβουμε και στην ψηλότερη κορυφή;Έτσι τα μαζέψαμε και κατευθυνθήκαμε προς Valsavaranche και Pont.Εδώ τελειώνει και ο δρόμος.Αλλά γενικά δεν μου άρεσε η περιοχή.Είναι ωραία για τέτοια πράγματα που κάνουμε αλλά ήθελα το βράδυ να μπορείς να πας και σε ένα μαγαζί να πιεις και καμιά μπύρα να δεις λιγάκι ζωή.Βαρέθηκα τόσα χρόνια στα βουνά να κοιμάμαι από της 5.Το cogne είχε αυτό τον αέρα.Ήταν κάτι σαν Αράχωβα περίπου.Είχε αρκετή κίνηση και ζωή και το βραδάκι πέρναγε ευχάριστα η ώρα.

Έτσι αποφασίσαμε να φύγουμε με κατεύθυνση Aoste-Chatilon-Breiul chervinia.Μcervino -Matterhorn γι αυτούς που γνωρίζουν τα περί βουνών.Η Chervinia είναι η υψόμετρο 2.050μ και δυστυχώς δεν υπήρχε camp έπρεπε να μείνουμε σε ξενοδοχείο πάλι και ήταν ακριβά.Επίσης η περιοχή λόγω υψομετρικών αντιθέσεων δεν προσφέρεται για ποδήλατο παρά μόνο για ορειβασία,Οπότε  ..

Φύγαμε πάλι την  ίδια ημέρα για Ivrea -ceresole reale.Αυτό είναι το μπροστινό τμήμα (όπως κοιτάζουμε το χάρτη) του Gran paradisso.Από την πλευρά του Τορίνου.Ετσι αν κοιτάξει κάποιος το χάρτη μπορεί να πάρει μια ιδέα του μεγέθους αυτού του δρυμού.Αλλά αν ξεκινήσει στραβά η μέρα και δεν ξέρεις τι θές συνεχίζει ως το βράδυ έτσι ανάποδα.Δε μας άρεσε πάλι η περιοχή και επειδή έφτασε βράδυ και είμασταν όλη τη μέρα στο δρόμο αποφασίσαμε να πάμε προς Ivrea  και να κοιμηηθούμε σε ένα ωραίο ξενοδοχείο.πληρώσαμε 80 ε.Τριών αστέρων πολύ καλό .Και στα δυο ξενοδοχεία που μείναμε άξιζαν τα χρήματα που δώσαμε.

Τελικά η όρεξη για βουνό μας έφυγε.8 μέρες πάνω στα βουνά όλη μέρα κάπου θέλαμε κάτι διαφορετικό.Ο δρόμος μας έβγαλε στο Como.Πάνε πολλά χρόνια που είχα ξναπεράσει απ εδώ κι επειδή την περιοχή την ήξερα σκέφτηκα πως το καλύτερο μέρος για εμας ήταν 30 χλμ πάνω από το Como το Menaggio.

To Μenaggio έχει άλλον αέρα.Εχει κόσμο,κίνηση,χρήμα ,ωραία αυτοκίνητα,βίλλες πολύ χρήμα.Αξίζει κάποιος να το επισκεφτεί.Θα χαλαρώσει δίπλα στη λίμνη.4 ημέρες για εμας ήταν οκ.Κάναμε ποδήλατο δίπλα στην  παραλία Menaggio-Como ,ανεβήκαμε πάλι με ποδήλατα ως lago di piano και κάναμε κανα δυο ωραίες ορεινές διαδρομές.

Την τέταρτη ημέρα -παραμονής στο Menaggio άνοιξανν οι ουρανοί.Εβρεχε καρεκλοπόδαρα απο το πρωί ως την άλλη ημέρα.Μόλις σταμάτησε η βροχή φύγαμε για Verona και lago di Garda.

Πρέπει κάποιος  πάει lago di Garda να δει τι τουρισμός τι κόσμος τι χαμός γίνεται στην περιοχή .Δεν περιγράφεται με λόγια.Νομίζω πως αυτή ήταν η όγδοη φορά που βρισκόμουν σαυτή την περιοχή.Οχι δε βαριέμαι να είμαι κάπου που έχει να μου προσφέρει κάτι.

Πάντοτε λέω ότι η Ελλάδα (λόγω γεωφυσικής θέσης)έχει πολλές ανεξάντλιτες ομορφιές χειμώνα καλοκαίρι.Εδώ θα μπορούσε να ήταν ο παγκόσμιος τουριστικός παράδεισος που κανένας δε θα τολμούσε να αγγίξει κάτι σαν Ελβετία.Εμείς δε θα χρειαζόταν να κάνουμε καμία άλλη δουλειά παρά μόνο με τα τουριστικά.Να δείχνουμε περήφανοι τις ακροπόλεις που έχτισαν οι πρόγονοί μας.Τίποτ άλλο.Και το χρήμα θα έρεε.Αντί αυτού πηγαίνεις στην Ευρώπη (γιατί η Ελλάδα δεν είναι Ευρώπη όπως αντιλαμβάνομαι εγώ το θέμα) και λες πω πω πως ζουν οι άνθρωποι εδώ.Πόσο πίσω είμαστε εμείς σε απλά καθημερινά πράγματα!Τη χαώδης διαφορά (γιατί αυτή είναι η αλήθεια χαώδης) θα την καταλάβει κάποιος όταν το πλοίο φτάσει Πάτρα και τότε θα πρέπει να οδηγήσει στους ελληνικούς δρόμους που θα φτιαχτούν στο μέλλον.Απίστευτα πράγματα.κι όμως ελληνικά.

Κι εδώ περάσαμε πολύ ωραία.Όταν έφτασε η ώρα να φύγουμε λέγαμε να είχαμε μερικές μέρες ακόμα!Οδήγησα ως Αncona  και μετά από λίγο κοίταζα περίλυπος το  λιμάνι που ξεμάκραινε.

Τι να κάνεις.Εδώ είναι το σπίτι μας.Τουλάχιστον όσοι πηγαίνουν καμία βόλτα στην Εσπερία και παίρνουν και καμία μυρωδιά του τι ακριβώς γίνεται  ας προσπαθήσουν αυτό το καλό που έμαθαν να το κι εδώ.Ίσως κάτι κάποτε να αλλάξει(αμφιβάλλω βέβαια- για την αλλαγή λέω-όλα αλλάζουν κι όλα τα ίδια μένουν που λέει και το τραγούδι).

Με λίγα λόγια επισκεφτήκαμε τρείς ωραίες περιοχές.Cogne-Menaggio-lago di Garda.Αν μου έλεγες πως έχεις 5 μέρες να περάσεις σε ένα από τα τρία μέρη .Ποιό θα διάλεγες;Θα έλεγα το Cogne.Γιατί είχε εκπληκτικό περιβάλλον δάση,νερά  ωραίο καθαρό αέρα,έκανα ορειβασία,ποδήλατο.Πέρασα ωραία.

Τ’ωρα αν με ρώταγες που να πας μια ωραία  κοπέλα να περάσετε υπέροχα-φήνα μαζί και να ξεκουραστείτε θα έλεγα το Menaggio.Χρήμα-πλούτος,φινέτσα,ωραίο, ντύσιμο,πόρσε και φεράρι,ωραίος κόσμος.Τίποτα καλύτερο από το Menaggio.

Τέλος αν με ρώταγε ένας νεανίας που πρέπει να πάει για χαβαλέ και μάτι θα έλεγα φίλε μόνο lago di Garda ,εκεί θα σωθείς!

AddThis Social Bookmark Button
Stumble it!

About these ads
Published in: on Ιουλίου 26, 2009 at 1:48μμ  Γράψτε ένα σχόλιο

The URI to TrackBack this entry is: http://8848m.wordpress.com/2009/07/26/ita/trackback/

Κανάλι RSS για τα σχόλια του άρθρου.

Υποβολή απάντησης

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.