ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ

Πρωτοχρονιά,πριν μερικά χρόνια,οταν ο υπόλοιπος πληθυσμός γύριζε σουρωμένος απο μπαρ και πάμπ εγω φορτωμένος ένα σακίδιο με πλήρη εξοπλισμό χειμερινού βουνού κατευθυνόμουν προς Σύνταγμα.Εκεί θα συναντούσα μια μικρή ομάδα ξένων ορειβατών που ήρθαν στην Ελλάδα για διακοπές και το πρόγραμμά τους είχε και μια χειμερινή ανάβαση σένα βουνό και έπρεπε να γίνει ,για την αξιοπιστία του γραφείου.

Εκεί συνάντησα και το δεύτερο συνοδό και μαζί με 15 ακόμα άτομα ξεκινήσαμε.Ο καιρός ήταν άσχημος  καιοι προβλέψεις μιλούσαν για χιόνι στα ορεινά.Βέβαια τις προυγούμενες ημέρες είχε ρίξει αρκετό χιόνι και τα βουνά ήταν αρκετά χιονισμένα.

Φτάσαμε στο σημείο εκκίνησης.Φορτωθήκαμε τον εξοπλισμό μας στον οποιο υπήρχε και σκηνή χειμερινή γιατί το πρόγραμμα προέβλεπε και μια διανυκτέρευση στο χιόνι.Φαντάσου τρέλα ο κόσμος.Να πληρώνει για να κοιμηθεί στο χιόνι.

Εγω έμεινα τελευταίος ,ο φίλος μου πήγαινε μπροστά  και χρησιμοποιούσε gps  γιατί ο καιρός γενικά μπροστά φαίνονταν κλειστός ,αλλά είπαμε η αξιοπιστία πρώτα απόλα.

Η ομάδα δε θάλεγα πως ήταν έμπειρη στο χιόνι και τα πατήματά της έδειχναν αβεβαιότητα και φόβο.¨Οσο πρωχορούσαμε τα πράγματα δυσκόλευαν γιατί το χιόνι όλο και αυξάνονταν.Στην επικοινωνία που είχαμε με την Αθήνα δεν καταφέραμε να πείσουμε για αναβολή της εκδρομής.Στο σημείο αυτό φορέσαμε οι περισσότεροι χιονορακέτες γιατί το περπάτημα δυσκόλευε.Μα όταν πήγαμε να βάλουμε τις χιονορακέτες όλοι μου είπαν πως δεν είχαν φορέσει ποτέ χιονορακέτες.Είμασταν στα μισά της διαδρομής περίπου 2,5 ώρες περπάτημα ακόμα για να κατασκηνόσουμε όταν άρχισε να χιονίζει αρκετά.Χιόνι να δουν τα μάτι ασου να πατάει η ρακλετα μέσα στο χιόνι και σε δευτερόλεπτα να εξαφανίζεται το ίχνος σου.

Σταματήσαμε για λίγο να δούμε τι θα κάνουμε.Ο άλλος αρχηγός ήταν εξαρτώμενος απο το γραφείο οπότε παίρνω την ευθύνη πάνω μου για επιστροφή στο χωριό και μετά θα βλέπαμε.Ο φίλος μου σκεπτόταν τις συνέπειες της ματαίωσης της εκδρομής και σκέπτονταν να προχωρήσουμε λίγο ακόμα και να στήσουμε σκηνές.Τι σκηνές ρε του λέω είσαι καλά αυτοί μέχρι αύριο θα πεθάνουν που τους έστειλαν εδώ;Τώρα αυτή τη στιγμή κατεβαίνουμε.Ανακοίνωσα την απόφαση στους υπολοίπους και αυτοί ήταν σύμφωνοι γιατί η κατάσταση γίνονταν αφόρητη.Κρύο τρομερό, χιόνιζε και δε επίσης σε λίγο θα βράδιαζε.Ισα που προλαβαίναμε να κατέβουμε.

Αρχίσαμε να κατεβαίνουμε την πλαγιά που είχαμε ανέβει.Τότε κανένας δεν κατάλαβε πως ένας της ομάδας έπεσε και επειδή εκέι ήταν απότομα άρχισε να φέρνει κάμποσες τούμπες.Επειδή μάλλον είχε άγιο και επΕιδή προφανώς το χιόνι ήταν πολύ και φρεσκο δεν έφτασε ώς τους πρόποδες του βουνού όπου και θα ήταν μακαρίτης τώρα.Αυτός μας είπε μετά πως επειδή δεν  είχε ξαναφορέσει χιονορακέτες πάτησε τη μια πάνω στην άλλη κι έπεσε.

Στοπ όλοι .Βγάζω τις ρακέτες το σακίδιο δένομαι και μενα σχοινι που είχαμε κιαρχίζω να κατεβαίνω .Εντάξει κανένα πρόβλημα το μόνο  δύσκολο ήταν η ποσότητα και η μαλακότητα του χιονιού.Εφτασα , τον πλησίασα και τότε είδα να κρατάει το πόδι του.Ο φίλος είχε σπάσει το ποδαράκι του.Δεν μπορούσε να κουνηθεί σφάδαζε απο πόνους.Αμαν τώρα τι να κάνουμε.Τον βοηθάω του λέω εντάξει μη φοβάσαι και τα σχετικά που λένε και αναβαίνω πάνω.

Μεγάλε τι θα κάνουμε τώρα;.Κινητά δε δουλεύουν.Γρήγορα κατεβείτε εσείς κάτω ,εγω θα μΕΙνω εδώ.Ο φίλος σταμάτησε σε ένα μικρό πλάτωμα και ίσως μπορέσω να στήσω εκεί τη σκηνή.Για καλή τύχη το χιόνι ελατώθηκε.Παίρνω τα πράγματά μου και κατεβαίνω.

Μόλις κατέβηκα έκανα νόημα να φύΓουν .Τους κοίταζα που έφευγαν τελευταίος με χαιρέτησε ο φίλος μου.ΠΟυ έμπλεξα.Κοιτάζω τον τραυματία.Τι μπορείς να πεις σε κάποιον σε τέτοια κατάσταση.Βλέπω το φόβο του .Το βασικό είναι να καταφέρω να τον πείσω να μουχει εμπιστοσύνη να καταλάβει πως θα τον βοηθήσω.Βγάζω τα πράγματά μου και προσπαθώ να καταλάβω σε ποιο σημείο πονάει.Απότι κατάλαβα απο το γόνατο και κάτω υπάρχει πρόβλημα.Παίρνω τα 2 πιολέ που είχαμε .ένα κομμάτι σχοινί και με ένα μαχαίρι το κόβω.Του δένω το πόδι σιγά σιγά απο τη μια μεριά το ένα πιολέ και απο την άλλη τον άλλο .Εφτιαξα ένα είδος νάρθηκα.Η ωρα ήταν 5.30 το απόγευμα και το σκοτάδι άρχισε να πέφτει.ΕΥτυχώς το χιόνι σταμάτησε και κατά διαστήματα φαίνονταν ο ουρανός.

Φόρεσα το φακό κεφαλής και έβαλα στο κεφάλι του το δικό του φακό και τον άναψα..Εβγαλα το μικρό πτυσόμενο φτυαράκι κι άρχισα να καθαρίζω το χιόνι για να στήσω τη σκηνή.Σε μια στιγμή έβγαλα απο το σακίδιο μια σοκολάτα και έδωσα τη μισή στο τραυματία.ό φίλος είχε μελανιάσει.Αρχισα να του μιλάω και παράλληλα να σκάβω στο χιόνι.Τούλεγα διάφορα ότι μου κατέβαινε στο κεφάλι και ταυτόχρονα σκεφτόμουν τη βλακεία που έκανα να αφήσω το σπίτι μου .Η δουλειά τελείωσε.Εβγαλα τη σκηνή κι άρχισα να τη φτιάχνω.Δεν ήξερα τι γινόταν με τους άλλους και δε μπορούσα να το ρισκάρω να κάτσω εδώέξω στο κρύο έπρεπε να στήσω τη σκηνή να μπω μέσα μπας και ζεσταθώ λιγάκι.Αφού την έφτιαξα προσπαθώ να μετακινήσω τον τραυματία.Αυτό μου πήρε κοντα 1 ώρα.Πόναγε ο άνθρωπος.Αλλά τι να κάνεις.Τον έβαλα μέσα.Μπήκα κι εγώ ,πήρα και τα σακίδια μήπως και χιονίσει.

Τώρα τι κάνουμε;Ο φίλος χαμογέλασε ,μούπιασε το χέρι και μούπε ευχαριστώ.Μα τι ευχαριστώ ήταν αυτό.Το πιο ωραίο που είχα ακούσει.Πέρασε η ώρα 8 πήγε.Ανοίγω το σακίδιο και βγάζω μια αλουμινοκουβέρτα που πάντα κουβαλάω μαζί μου το χειμώνα.Προσπαθώ να τον βάλλω μέσα και να τον σκεπάσω με τον υπνόσακό του.Αλλη μια ώρα κι εκεί.Ξανακοιτάζω το ρολόι μου .Υπολογίζω πόση ώρα θέλουν να κατέβουν κάτω και πόση ώρα θέλει να έρθει κάποιος εδω.Αμαν το πρωί θα φύγουμε απο δω.

Βγάζω ένα γκαζάκι με υγραέριο που κιαυτό το έχω πάνταΒάζω ένα τσάι και προσπαθώ να το βράσω.Αφού το έφτιαξα το βάζω σένα κύπελο αλλά μόλις πήγα μέσα είδα το φίλο να κοιμάται.Ρε τον ταλαίπωρο είπα.Προσπάθησα εκεί να τον σκεπάσω λιγάκι τουβγαλα το φακό κεφαλής ήπια το τσάι και έκλεισα καλά τη σκηνή.Εβγαλα ένα κεράκι που έχω και δημιουργεί θερμότητα μέσα στη σκηνή.τΟ έβαλα στην κατάλληλη υποδοχή και το άναψα.Είχα ψοφίσει στο κρύο.Και είχα και μια αγωνία ένα άγχος γιατί όπως και να κάνεις κάποιος τρυματίστηκε.Σε λίγο απλώθηκε μια ωραία θαλπωρή.Μπήκα στον υπνόσακόμου καιΠροσπάθησα να ξαπλώσω αλλά να μην κοιμηθώ.Μη με πάρει ο ύπνος.

Εβαλα τα χέρια μου πίσω απο το κεφάλι μου κιάρχισα να σκέπτομαι διάφορα.Το τι σκέπτηκα δε λέγεται δε μπορεί κανείς να φανταστεί.Το κεράκι έσβησε μια φορά και το ξανάναωα.Ηταν 3 το βράδυ.Ο φίλος ξύπνησε κι άρχισε να πονάει και να βογγάει πως να τον βοηθήσω;Βγήκα πάλι έξω του έφτιαξα ρόφημα και τούδωσα να φάει κάτι μπισκότα.

Και να εκείνη τη στιγμή ακούω βήματα ..σώθηκαμε ήρθε το ιππικό.Βγαίνω έξω και βλέπω το συναρχηγό μόνο του.Δε μπορούσα να σαφήσω μόνο και ήρθα πάλι να σε βρω.Βρε κάτι φίλους που έχω!Πότε θάρθει η εμακ;Εχει ξεκινήσει μου λέει αλλάθελεει χρόνο.Και τώρα που να σε βάλλω;Μπήκαμε και οι δυομέσα στη σκηνή ,φτιάξαμε τσάι και..πως το λένε αυτό;Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα.

Ο φίλος μου μίλαγε και μιλαγε και καθώς μιλαγε εγώ τον κοίταζα με την άκρη του άλλου ματιού μου και μετα μάτια της ψυχής μου.Ο φίλος μου ήρθε μόνος του με κίνδυνο της ζωής του να με βρει γιατί ανησυχούσε.3Το βράδυ.Για φαντάσου!Και πριν τον μάλωσα.Για φαντάσου.Ο φίλος μου μάλλον κατάλαβε τις σκέψεις μου και με χτύπησε φιλικά στον όμο μου.

Το πρωί έφτασε.Ο ουρανός ήταν πεντακάθαρος και βγήκε ένς ωραίος ήλιος.Κατά της 10 έφτασε ένα ερπυστριοφόρο της εμακ και μας πήρε .Η πρωτομηνιά δεν πήγε καλά .Σκεφτόμουν (αν και δεν τα πιστευω) πως αν πάει έτσι η χρονιά τη….βάψαμε.Τελικά η χρονιά πήγε έτσι.Δυστηχώς όλο αναποδιές ήταν και  ταλαιπωρίες .

Ετσι αποφάσισα κι εγω πρωτοχρονιά όχι σε βουνά.Απο τότε κάθε πρωτοχρονιά πηγαίνω για μάουτεν .Μου βγαίνει η χρονιά καλύτερα!!

Published in: on Ιανουαρίου 1, 2007 at 7:22μμ  Σχολιάστε  

The URI to TrackBack this entry is: https://8848m.wordpress.com/2007/01/01/%ce%9c%ce%99%ce%91-%ce%94%ce%99%ce%91%ce%a6%ce%9f%ce%a1%ce%95%ce%a4%ce%99%ce%9a%ce%97-%ce%a0%ce%a1%ce%a9%ce%a4%ce%9f%ce%a7%ce%a1%ce%9f%ce%9d%ce%99%ce%91/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

