EΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ ΚΟΡΩΝΕΙΑΣ

Photobucket - Video and Image Hosting

Σήμερα έμαθα πως δημιουργήθηκε μια ακόμα επιτροπή (στις τόσες που υπάρχουν) για τη σωτηρία της λίμνης Κορώνειας.για την πολύπαθη λίμνη έχουν συσταθεί τόσες επιτροπές που αν μαζευτούν όλοι αυτοί οι επίτροποι σώνουν όλες τις λίμνες της ευρώπης μαζί. Ενας φίλος συνηθίζει να λέει ότι για να αφήσουν ένα θέμα να χαθεί (λίμνη στην περίπτωσή μας) δημιουργούν και μια επιτροπή. Αυτό ισχύει για οποιαδήποτε υπηρεσία και οποιοδήποτε θέμα. Οπότε αν ρωτήσεις κάτι γιατί αυτό ή το άλλο ή πότε τότε θα σε παραπέμψουν στη μελλοντική συνεδρίαση της επιτροπής που θα γίνει όταν και αν…

Μέχρι τότε ,δηλαδή μέχρι να συνεδριάσει η επιτροπή ,να αναθέσει σε μελετητή ,να κάνει έρευνες κ.λ.π όχι μόνο δε θα υπάρχει λίμνη αλλά θα έχει γίνει μια αποξηραμένη περιοχή με ωραίο και γόνιμο έδαφος.

Το αστείο ,όχι μόνο με τη συγκεκριμένη λίμνη, με όλους τους υγροβιότοπους της Ελλάδος είναι πως όλα είναι ενταγμένα σε προγράμματα και συμφωνίες .Στα χαρτιά δηλαδή όλα. Βέβαια όπως συχνά λέω παντού όσοι από εμάς δεν έχουν δει μια λίμνη του εξωτερικού (Αυστρία π.χ) νομίζουν (βλέποντας μια απροστάτευτη γεμάτη σκουπίδια λίμνη) πως ζουν στον παράδεισο. Φυσικά και δε ζούμε στον παράδεισο. Αν κάποιος κάνει και το μέγα λάθος να πάρει και κανένα φυλλάδιο απ αυτά που κατά κόρον υπάρχουν και έχουν εκδοθεί με κοινοτικά χρήματα (ή για να πούμε καλύτερα είχαν γιατί η κάνουλα τώρα έκλεισε κι όποιος πρόλαβε τον κύριο είδε) θα νομίζει πως βρίσκεται σε κανένα πάρκο του Καναδά ή το λιγότερο σε καμία Ελβετία. Βέβαια η πραγματικότητα είναι σκληρή και καμία σχέση δεν έχει με τα όμορφα φυλλάδια.

Αυτό που κυριαρχεί είναι η αδιαφορία .Αδιαφορία από παντού αλλά κυρίως απο τον πρώτο διδάξα δηλαδή την ελληνική πολιτεία κοντολογίς το ελληνικό κράτος που δεν ενδιαφέρεται να φροντίσει και να περιφρουρήσει την περιουσία του. Πού είναι οι φύλακες; Που είναι η οικολογική ,περιβαλλοντική παιδεία των πολιτών;Που είναι το ενδιαφέρον ;που είναι οι μελέτες ,οι έρευνες για το τι πρέπει να γίνει ή όχι για να ομορφήνει μια περιοχή ή να διατηρηθεί ,να μη χαλάσει η ομορφιά της;Είναι αλήθεια ότι σε λίμνες που η στάθμη τους έχει πέσει εδάφη έχουν γίνει καλλιεργήσιμα;Σε ποιον ανήκουν δηλαδή; Θέλω κι εγώ ένα κομμάτι !

Η κατάσταση που επικρατεί στις λίμνες ή αν θες στους υδροβιότοπους ή βρε φίλε μου αν θες γενικότερα σ αυτή την περίεργη χώρα που τη λένε Ελλάδα δεν έχει καμία σχέση με αυτό που συμβαίνει σε άλλα ευρωπαικά κράτη.Και εδώ θα διηγηθώ ένα απλό περιστατικό που μου συνέβει πριν χρόνια σe μια κέντρο ευρωπαική χώρα.Ηταν καλοκαίρι και φορτωμένος τον εξοπλισμό μου κι ένα ωραίο μάουτεν πήγα σε ένα μαγικό μέρος φιλοξενούμενος ενός φιλλέληνος. Μια μέρα ξεκινήσαμε το πρωί με σκοπό να κάνουμε μια διαδρομή στην περιοχή που ήταν το χωριό του μέχρι ένα ύψωμα στο οποίο υπήρχε οροπέδιο με μια μαγευτική λίμνη. Κοιτάζοντας από το βράδυ το χάρτη της περιοχής είδα ότι υπήρχε ένας χωματόδρομος μικρός που σε οδηγούσε ως πάνω τη λίμνη ενώ αν ήθελες μπορούσες να πάρεις κι ένα λίφτ που ξεκινούσε από το χωριό και σε έβγαζε κατευθείαν στο βουνό και στη λίμνη.

Κοίτα να δεις του λέω εγώ θα πάρω αυτό το δρόμο με το ποδήλατο και θα βγω στη λίμνη εσύ θαρθεις; Οχι μου λέει δεν μπορείς να πάρεις αυτό το δρόμο γιατί μέσα σ αυτό το δάσος υπάρχει ένα είδος πουλιού που είναι προστατευόμενο και μπορεί ο θόρυβος απο το ποδήλατο να το τρομάξει. Εβαλα τα γέλια. Δηλαδή έσκασα στα γέλια.Τι λες ρε μεγάλε του λέω τι θόρυβο μπορεί να κάνει ένα ποδήλατο εδώ στην Ελλάδα ανεβαίνουν τα τζίπ μέχρι την κορυφή κι οργώνουν πια πουλιά μας λες τώρα. Θάχεις μπερδέματα υπάρχουν φύλακες ,εδώ δεν είναι Ελλάδα, μου είπε. Κοίτα Μάξ του είπα άσε κάτω την Ελλάδα κι εγώ θα πάω με ποδήλατο(μ έπιασε το ελληνικό μου κ ιεγώ είμαι αγύριστο κεφάλι).Καλά κάνε ότι θες αλλά μην πάρεις τουλάχιστο άλλους μαζί σου γιατί θα ταλαιπωρηθούν.

Εξω από την πόρτα του κήπου του πριν ξεκινήσουμε (εγω με ποδήλατο αυτος κι οι άλλοι με τα πόδια) έρχεται η γυναίκα του και με παρακάλεσε να αναβάλλω τη βόλτα μου.ΟΧΙ με τίποτα.

Ξεκίνησα κα μετά από λίγα χιλιόμετρα έφτασα στη μπάρα που υπήρχε για το χωματόδρομο. Εκεί είδα διάφορες ταμπέλες που δεν τις κατάλαβα γιατί ήταν στα γερμανικά αλλά κατάλαβα μόνο τη λέξη πολιτζάι . Ελα τώρα ρε εδώ έχουμε σκαρφαλώσει στο διάστημα εδώ θα κάνουμε πίσω;Αρχισα τη διαδρομή μέσα σένα καταπληκτικό δάσος με πανύψηλα δένδρα σε μερικά σημεία δεν έμπαινε ο ήλιος καθόλου και συχνά άκουγα κάτι πουλιά να κελαηδούν όχι διαφορετικά από τα σπουργίτια. Το ποδήλατό μου δεν ακουγόταν το μόνο που άκουγα ήταν οι ανάσες μου. Ωραία ανέβαινα ανέβαινα ,βγήκα στο ξέφωτο και παράξενο …αρκετός κόσμος που ανέβαινε με τα λίφτ για να πάει στη λίμνη με έδειχνε και κάτι φώναζαν αλλά εγώ τίποτα ανέβαινα κι ανέβαινα ..ώσπου έφτασα στην κορυφή από που έβλεπες τη λίμνη. Εκεί έκατσα λιγάκι και θαύμασα τη θέα.

Αρχισα να κατεβαίνω με χίλια κατέβαινα κατέβαινα κι όλα μια χαρά μα μετα τη στροφή πριν το τέλος του δρόμου ένα τζίπ με αναμμένα τα φώτα και το φάρο είχε μπει στη μέση του δρόμου έτσι ώστε δεν μπορούσα να περάσω και μάλιστα απο το σάστισμά μου έπεσα κάτω και σύρθηκα. Μόλις σήκωσα το κεφάλι μου είδα 4 αστυνομικούς οι οποίοι χωρίς πολλά πολλά με έπιασαν και με έβαλαν στο τζιπ και με οδήγησαν στο τοπικό τμήμα .Εκεί ήθελαν να τους εξηγήσω γιατί το έκανα αυτο τη στιγμή που οι πινακίδες έγραφαν πως απαγορεύεται .Εγω προσπαθούσα να τους τονίσω ότι ήμουν Ελλην και ότι δεν ήξερα γερμανικά .Να μη τα πολυλογώ ήρθε ο φίλος μου όποίος ήταν ντόπιος και προσπαθούσε να βρει άκρη .Τελικά πλήρωσα ένα βαρύ πρόστιμο δε μπορώ να θυμηθώ ακριβώς το ποσό αλλά με στενοχώρησε.

Την άλλη μέρα χωρίς να το περιμένω ήρθε ο υπεύθυνος του τμήματος και με ένα τζίπ με ξενάγησε σε διάφορα μέρη τουριστικού φυσικού κάλους .Μου έδειξε ένα κέντρο στο οποίο υπήρχαν μηχανές ,ποδήλατα αλλά και ελικόπτερο κι άλογα που χρησιμοποιούσε η δασική υπηρεσία για να προστατεύσει αυτή τη φυσική ομορφιά. Μου εξήγησε πως στο δάσος που εγώ έκανα βόλτα υπήρχαν παρατηρητές οι οποίοι τα βράδια κοιμόνταν εκεί. Μου εξήγησε πως όταν βλέπουν οχήματα τα πουλιά τρομάζουν φεύγουν απ τη λίμνη και δε μπορούν να αναπαραχθούν

Είδα πολλά πράγματα και μου άρεσαν. Το πάθημα μου βγήκε σε καλό. Μακάρι το 1/100 να εφαρμόζονταν και στη χώρα μας πολλά θα είχαν αλλάξει. Η Κορώνεια πεθαίνει εδώ και χρόνια και κάτι πρέπει να γίνει άμεσα !!

Published in: on Μαρτίου 6, 2007 at 5:52μμ  2 Σχόλια  

The URI to TrackBack this entry is: https://8848m.wordpress.com/2007/03/06/limni/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 ΣχόλιαΣχολιάστε

  1. Δυστυχώς, λόγω άγνοιας, θεωρούμε τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι υγρότοποι ως δεδομένες, και γι’ αυτό προχωρούμε ανυποψίαστοι στην υποβάθμιση και καταστροφή τους. Η φύση, όπως και η υγεία ανήκουν σε εκείνα τα αγαθά που όσο τάχουμε τα θεωρούμε δεδομένα και τα κακομεταχειριζόμαστε, τη δε αξία τους τη συνειδητοποιούμε μόλις τα χάσουμε. Συνήθως είναι όμως αργά!!
    Η παρουσία των υγροτόπων είναι επίσης σημαντική για τον τουρισμό διότι αποτελεί προστιθέμενη αξία στη γραφικότητα και την αισθητική του τοπίου, αυξάνοντας την ποικιλία και τη μωσαϊκότητά του.
    Με την είσοδο του 21ου αιώνα το μέλλον των υγροτόπων του Αιγαίου βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή. Δεν υπάρχουν περιθώρια για ολιγωρία.
    Ιδιαίτερα οι μικροί υγρότοποι, που είναι πιο ευάλωτοι λόγω μεγέθους, είναι σήμερα τα περισσότερο απειλούμενα οικοσυστήματα στο Αιγαίο και φαίνεται ότι αρκετοί από αυτούς θα εξαφανιστούν πριν καν θεσπιστεί κάποιο νομικό πλαίσιο προστασίας και γίνουν αποτελεσματικοί οι μηχανισμοί εφαρμογής του.

  2. feggaroskoni εμείς είμαστε μια πολύ περίεργη κοινωνία.Αν δεις τον τρόπο με τον οποίο άλλοι ευρωπαικοί λαοί αντιμετωπίζουν το περιβάλλον θα εκπλαγείς.Ολα αρχίζουν και τελειώνουν με τη λέξη παιδεία.Και δυστυχώς..είμαστε έτη φωτός….πίσω!


Σχολιάστε

