ΝΤΑΧΑΟΥ

Ο δρόμος με έφερε στο Μόναχο.Κι άλλες φορές έxω περάσει απ εδώ όμως αυτή τη φορά έβαλα ένα στόχο που έπρεπε να πραγματοποιήσω. Ποιός ήταν αυτός ο στόχος ;Να επισκεφτώ το στρατόπεδο συγκεντρώσεως ( εξόντωσης)των Ναζί. Το φημισμένο Νταχάου.

Ευτυχώς ,αυτή τη φορά είμαι με το αυτοκίνητό μου και θα διευκολύνει την κατάσταση. Πλησιάζοντας στο Μόναχο σταματώ σε ένα πάρκιγκ. Εκεί μελετώ το χάρτη που έχω μαζί μου και κρατώ σημειώσεις σε ένα χαρτί ώστε να στρίψω έγκαιρα εκεί που πρέπει.
Λίγο πριν φτάσω στο πρώιν στρατόπεδο παρατηρώ κίνηση. Πολλά αυτοκίνητα φορτωμένα με κανό στρίβουν αριστερά. Εγώ συνήθως είμαι περίεργος και θέλω να δω ότι αξιοπερίεργο υπάρχει. Βρε μπας και γίνεται καμία φιέστα εκεί και τη χάσω; Κάνω κι εγώ αριστερά. Απ ότι είδα ήταν το Ολυμπιακό κοπηλατοδρόμιο στο οποίο είχαν γίνει οι Ολυμπιακοί αγώνες κοπηλασίας Μονάχου.
Ξαφνικά βρέθηκα σε ένα μεγάλο χώρο στον οποίο υπήρχαν αμέτρητες σκηνές. Βρίσκω ένα χώρο και στήνω και τη δική μου. Κανένας δε μου είπε τίποτα και κανένας δε μού δωσε σημασία. Τακτοποίησα καλά τα πράγματά μου. Τυχερός στάθηκα.Βρήκα και μέρος για να κοιμηθώ. Τώρα όμως αρχηγέ μου, πρέπει επιτέλους να πας στο στρατόπεδο, πρόιν είπαμε.
Λοιπόν ,μπήκα στο αυτοκίνητο και σε λίγα λεπτά βρέθηκα στο στρατόπεδο. Πάρκαρα ,κιάρχισα να περπατώ. Βρήκα μια τεράστια είσοδο μάλλον αυτή πρέπει να είναι η κύρια είσοδος αλλά περίεργο συνέχισα να περπατώ. Συνέχισα ενώ στο μυαλό μου ήρθε μια άλλη παρόμοια εικόνα.Οταν πρωτοπαρουσιαζόμουν σα νεοσύλλεκτος ενώ προχωρούσα κατευθείαν προς την πύλη του στρατοπέδου ξαφνικά έκανα αριστερά και συνέχισα να περπατώ.
Ετσι χωρίς να το πολύ καταλάβω έκανα μια μεγάλη βόλτα ,το γύρο του στρατοπέδου και ξαναβρέθηκα στην πύλη. Το ίδιο έκανα και τώρα. Προχώρησα στην τεράστια αυλή και στάθηκα στο κέντρο της περίπου. Εκεί κοίταξα γύρω μου ,ξανακοίταξα και ξανακοίταξα και μετά θυμάμαι πως χαμήλωσα το κεφάλι μου και κοίταζα στο χώμα κάτω .Ούτε μπορώ να θυμηθώ τι σκεπτόμουν. Μάλλον τίποτα.
Προχώρησα προς τους θαλάμους των κρατουμένων όπου είχαν κάτι κρεβάτια διπλά όμορφα φτιαγμένα καμία σχέση με το τότε. Ακούμπησα σε ένα κρεβάτι και άκουγα ένα ξεναγό να εξηγεί διάφορα για τη φύση και τη λειτουργία του στρατοπέδου. Αυτό που μου έμεινε είναι πως αυτού του είδους τα στρατόπεδα είχαν δημιουργηθεί αρχικά σαν αναμορφωτήρια για γερμανούς που δε συμφωνούσαν με την πολιτική του Χίτλερ. Αργότερα (1941-42)έγιναν πειράματα χρησιμοποιώντας ανθρώπους για πειραματόζωα
Εφυγα πριν τελειώσει την ομιλία του ο ξεναγός. Μετά κατευθύνθηκα προς το μέρος όπου ήταν ο θάλαμος αερίων . Ομορφος κι αυτός βαμμένος και περιποιημένος. Τι μπορεί να σκεφτεί το μυαλό του ανθρώπου είναι φοβερό. Από εκεί πήγα στους φούρνους κι αυτοί σε καλή κατάσταση.
Είχα διαβάσει πως ήθελαν να γκρεμίσουν το Νταχάου αλλά ύστερα από παρέμβαση της Ε.Ε αυτό δεν έγινε.
Εκατσα σε μια άκρη και σκεπτόμουν διάφορα. Πόσοι άνθρωποι άφησαν εδώ την τελευταία τους πνοή; Ποιός μπορεί να πει μετά βεβαιότητας; Για ποιό λόγο; Γιατί; Τέτοιο μίσος ;Γιατί;
Αφού είδα και συζήτησα με διάφορους έφυγα. Μπήκα στο αυτοκίνητο και γύρισα πίσω στο (ας πούμε) κάμπινγκ. Την υπόλοιπη ημέρα έκανα διάφορες βόλτες στο κοπηλατοδρόμιο. Φοβερό και καλοσυντηρημένο. Με αγώνες ,ζωή ,προσωπικό ,καθαριότητα τα αντίθετα από τις δικές μας εγκατελειμένες ολυμπιακές εγκαταστάσεις.
Εφτασε η ώρα να κοιμηθώ. Ομως δε μπορούσα. Υπήρχε μια ησυχία και ένα ψιχοπλάκωμα παροιμιακό. Κοιμάσαι; Είπα στο διπλανό μου. Μπα ,δε μπορώ. Ούτε κι εγώ.Ολη η νύχτα πέρασε έτσι. Δεν κοιμήθηκα καθόλου.
Ευτυχώς ξημέρωσε ,έφτιαξα ένα καφέ και πήγα βόλτα πάλι γύρω στις εγκαταστάσεις. Ετοίμασα τα πράγματά μου κι έφυγα.
Στο Νταχάου δυστυχώς θα ξαναπάω. Εχω ακόμα μια υποχρέωση.

Υ.Γ. Τον τελευταίο καιρό έχουν δημοσιευτεί διάφορα από διάφορους πως δεν υπήρξαν θάλαμοι αερίων και φούρνοι όπως ίσως δεν υπήρξε και Μικρασιατική καταστροφή για τους Ελληνες!

Published in: on Απρίλιος 1, 2007 at 8:48πμ  Σχολιάστε  

The URI to TrackBack this entry is: https://8848m.wordpress.com/2007/04/01/daxaou/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Σχολιάστε

