ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΟΥ ΘΗΣΕΑ

Ας πάρουμε το γνωστό ,στους κύκλους των φιλοσοφικών αναζητήσεων ,πλοίο του Θησέα.Το γνωστό πλοίο που μετέφερε το Θησέα από την Κρήτη στην Αθήνα.Μετά από κάποια χρόνια σ αυτό ,το ίδιο πλοίο ,χρειάστηκε να αλλάξουν μερικά πράγματα γιατί ο χρόνος επηρέασε τα αρχικά του στοιχεία.Έτσι ας πούμε πως χρειάστηκε να αλλαχθεί η αριστερή πλευρά του πλοίου και μετά από λίγο η δεξιά ή το κατάστρωμα ή τα πανιά ή τα κουπιά κ.ο.κ

Με λίγα λόγια μετά από κάποιο χρονικό διάστημα στο πλοίο του Θησέα  όλα αλλάχθηκαν γιατί δε γίνονταν διαφορετικά.Το ερώτημα που με βασανίζει (κι όχι μόνο εμένα) είναι αν  αυτό το πλοίο με τα νέα στοιχεία του ήταν-είναι το ίδιο πλοίο με το αρχικό.

Ας πω ένα παράδειγμα ακόμα.Το γνωστό παράδειγμα του ποδηλάτου (πέσαμε σε συνάδελφο).Είναι λοιπόν ένας συνάδελφος ποδηλάτης ο οποίος μόλις χαλάει κάτι στο ποδήλατό του το αλλάζει και το παλιό ανταλλακτικό το δίνει σένα φίλο του.Όμως μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ο φίλος του έχει μαζέψει τόσα ανταλλακτικά παλιά απ το παλιό ποδήλατο του φίλου του ώστε ο ίδιος φτιάxνει ένα ποδήλατο.

Έτσι το ερώτημα πάλι που βάζουμε είναι αν ο ποδηλάτης έχει το ίδιο ποδήλατο ,το αρχικό που είχε ή  το αρχικό το έχει ο φίλος του.

Δύσκολα ερωτήματα.

Αλλά το πιο δύσκολο είναι το παρακάτω.Αν υποθέσουμε πως κατά τη διάρκεια της ζωής μας ο εαυτός μας έχει αλλάξει καμιά δεκαριά φορές αφού το μόνο που έχουμε από τη γέννηση μας είναι ο φακός του ματιού  μας ή οι νευρώνες του εγκεφάλου μας τότε εμείς είμαστε τα ίδια άτομα ;Είμαστε οι ίδιοι εκείνοι πιτσιρικάδες που βλέπουμε στις φωτογραφίες ή κάποιοι άλλοι;

Ποιος μπορεί να απαντήσει άραγε;Ουφ που έχω μπλέξει;Μάλλον περνάω τη δύσκολη εποχή μου!

Ο Τζων Λοκ δεν είναι αυτός που λέει ότι το βασικό χαρακτηριστικό στην ατομική προσωπικότητα είναι η συνειδητότητα του κάθε ατόμου;Της μοναδικότητάς του της ύπαρξής του;Άρα αφού συνειδητοποιώ πως είμαι εγώ τότε είμαι πραγματικά εγώ όσα κύτταρα κι αν αλλάξω.

Αλλά αν υποθέσουμε πως ο Λοκ τα λέει καλά τότε τι γίνεται κάποιο άτομο που πάσχει από αλτσχάιμερ και  χάνει τη συνειδητοποίηση του ποιος είναι;

Τοίχος!

Published in: on Μαρτίου 8, 2011 at 10:08μμ  2 Σχόλια  

The URI to TrackBack this entry is: https://8848m.wordpress.com/2011/03/08/pl-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 ΣχόλιαΣχολιάστε

  1. Έθεσες πολλά ερωτήματα φιλοσοφικού περιεχομένου και είναι δύσκολο να απαντηθούν. Να σου θέσω και γω ένα πολύ απλό. Θα σε δούμε καμιά φορά;;;;;

  2. Μου φαίνεται πως κάποιος σεχει βάλει να μου κόψεις το διαλογισμό μου!


Σχολιάστε

